PRESTATIES EN VEILIGHEID
Benzine - 1.4 T-Jet 16v 120
Max. vermogen
kW (pk) bij t/min:
88 (120) / 5000
Max. koppel
Nm bij t/min:
215 / 2500
Topsnelheid
(KM/H)
Acceleratie van
0 - 100 km/h (sec.)
HB (9,8 SW)
Brandstofverbruik
Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
Gecombineerde rijcyclus
CO2-emissie
(G/KM)
Milieunorm
Euro 6BTransmissie
handgeschakeld, vijf versnellingenDe Fiat Tipo S-Design is uitgerust met een breed pakket veiligheidsvoorzieningen, waaronder enkele van de meest recente rijassistentiesystemen. Naast zes airbags, ABS-antiblokkeersysteem met EBD, elektronische remkrachtverdeling en ESC-stabiliteitsregeling met Hill Holder, beschikt hij bijvoorbeeld standaard over mistlampen met bochtverlichtingsfunctie en TPMS, een systeem dat constant de bandenspanning bewaakt.
Een compleet airbagsysteem dat bestaat uit twee frontairbags, twee zijairbags en twee gordijnairbags, zorgt voor een maximale bescherming bij elke rit.
ESC elektronische stabiliteitsregeling zorgt dat de auto bij plotselinge uitwijkmanoeuvres en bij gladheid bestuurbaar blijft. Voor een maximum aan actieve veiligheid beschikt het systeem over aanvullende functies als ASR/MSR (anti-doorslipregeling), PBA (remassistentie bij dreigende botsing), ERM (elektronische beveiliging tegen over de kop slaan) en tractieregeling (TCS). Verder zijn in het ESC-systeem rijassistentiesystemen geïntegreerd als Hill Holder, dat wegrijden tegen een helling op vergemakkelijkt, en TSC, dat de stabiliteit bij het rijden met een aanhanger bewaakt en zo nodig herstelt.
Het remsysteem van de Tipo S-Design is standaard voorzien van Brake Control. Deze functie zorgt dat in een gevaarlijke situatie automatisch de remmen worden geactiveerd om een ongeval te voorkomen.
Het adaptieve cruise control-systeem van de Tipo S-Design maakt gebruik van radarsensoren om behalve een constante kruissnelheid ook een veilige afstand tot voorliggers te handhaven.
De snelheidsbegrenzer biedt u de mogelijkheid een maximale rijsnelheid in te stellen. Zo voorkomt u dat u ongemerkt te hard rijdt.
Het ASR-systeem gaat door middel van remingrepen en aanpassing van het motorkoppel doorslippen van de aangedreven wielen tegen. Dit voorkomt dat de auto bij fel accelereren of krachtig afremmen op de motor in een slip raakt en verzekert u bij gladheid van voldoende grip om weg te rijden.
Hill Holder vergemakkelijkt het wegrijden tegen een helling op. Na het loslaten van het rempedaal houdt deze functie van het ESC-systeem de remmen nog ongeveer 2 seconden geactiveerd, zodat u de tijd hebt om gas te geven en soepel weg te rijden zonder dat de auto terugrolt.
Dankzij de ruime toepassing van hogesterktestaal (ca. 80% van het totaal) en constructielijmen combineert de carrosserie van de Fiat Tipo S-Design een hoge stijfheid met een laag gewicht. Dit zorgt niet alleen voor een effectieve absorptie van de botskrachten in het geval van een aanrijding, maar komt ook de rijdynamiek ten goede.
De onafhankelijke MacPherson-voorwielophanging en beproefde torsie-achteras met langsgeleiders geven de Tipo S-Design een betrouwbaar, lichtvoetig rijgedrag. De FSD-schokdempers zorgen daarbij voor een effectieve filtering van de oneffenheden in het wegdek en onderdrukking van de rolneigingen in bochten.
De nieuwe Tipo S-Design heeft een draaicirkel van slechts 11 meter. Dit vergemakkelijkt het manoeuvreren, niet alleen in smalle straten maar ook bijvoorbeeld in parkeergarages.
Benzine - 1.4 T-Jet 16v 120
Max. vermogen
kW (pk) bij t/min:
88 (120) / 5000
Max. koppel
Nm bij t/min:
215 / 2500
Topsnelheid
(KM/H)
Acceleratie van
0 - 100 km/h (sec.)
HB (9,8 SW)
Brandstofverbruik
Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
Gecombineerde rijcyclus
CO2-emissie
(G/KM)
Milieunorm
Euro 6BTransmissie
handgeschakeld, vijf versnellingenDe Fiat Tipo S-Design is uitgerust met een breed pakket veiligheidsvoorzieningen, waaronder enkele van de meest recente rijassistentiesystemen. Naast zes airbags, ABS-antiblokkeersysteem met EBD, elektronische remkrachtverdeling en ESC-stabiliteitsregeling met Hill Holder, beschikt hij bijvoorbeeld standaard over mistlampen met bochtverlichtingsfunctie en TPMS, een systeem dat constant de bandenspanning bewaakt.
Een compleet airbagsysteem dat bestaat uit twee frontairbags, twee zijairbags en twee gordijnairbags, zorgt voor een maximale bescherming bij elke rit.
ESC elektronische stabiliteitsregeling zorgt dat de auto bij plotselinge uitwijkmanoeuvres en bij gladheid bestuurbaar blijft. Voor een maximum aan actieve veiligheid beschikt het systeem over aanvullende functies als ASR/MSR (anti-doorslipregeling), PBA (remassistentie bij dreigende botsing), ERM (elektronische beveiliging tegen over de kop slaan) en tractieregeling (TCS). Verder zijn in het ESC-systeem rijassistentiesystemen geïntegreerd als Hill Holder, dat wegrijden tegen een helling op vergemakkelijkt, en TSC, dat de stabiliteit bij het rijden met een aanhanger bewaakt en zo nodig herstelt.
Het remsysteem van de Tipo S-Design is standaard voorzien van Brake Control. Deze functie zorgt dat in een gevaarlijke situatie automatisch de remmen worden geactiveerd om een ongeval te voorkomen.
Het adaptieve cruise control-systeem van de Tipo S-Design maakt gebruik van radarsensoren om behalve een constante kruissnelheid ook een veilige afstand tot voorliggers te handhaven.
De snelheidsbegrenzer biedt u de mogelijkheid een maximale rijsnelheid in te stellen. Zo voorkomt u dat u ongemerkt te hard rijdt.
Het ASR-systeem gaat door middel van remingrepen en aanpassing van het motorkoppel doorslippen van de aangedreven wielen tegen. Dit voorkomt dat de auto bij fel accelereren of krachtig afremmen op de motor in een slip raakt en verzekert u bij gladheid van voldoende grip om weg te rijden.
Hill Holder vergemakkelijkt het wegrijden tegen een helling op. Na het loslaten van het rempedaal houdt deze functie van het ESC-systeem de remmen nog ongeveer 2 seconden geactiveerd, zodat u de tijd hebt om gas te geven en soepel weg te rijden zonder dat de auto terugrolt.
Dankzij de ruime toepassing van hogesterktestaal (ca. 80% van het totaal) en constructielijmen combineert de carrosserie van de Fiat Tipo S-Design een hoge stijfheid met een laag gewicht. Dit zorgt niet alleen voor een effectieve absorptie van de botskrachten in het geval van een aanrijding, maar komt ook de rijdynamiek ten goede.
De onafhankelijke MacPherson-voorwielophanging en beproefde torsie-achteras met langsgeleiders geven de Tipo S-Design een betrouwbaar, lichtvoetig rijgedrag. De FSD-schokdempers zorgen daarbij voor een effectieve filtering van de oneffenheden in het wegdek en onderdrukking van de rolneigingen in bochten.
De nieuwe Tipo S-Design heeft een draaicirkel van slechts 11 meter. Dit vergemakkelijkt het manoeuvreren, niet alleen in smalle straten maar ook bijvoorbeeld in parkeergarages.